10/23/2016

MITÄ MULLE OIKEESTI KUULUU?

abs

Melkeen kaks kuukautta oon jo kerennyt asumaan täällä.

Aika menee niin älyttömän nopeesti, vaikka tuntuu kyllä et oon ollu tosi kauan pois kotoa. On jännä huomata, miten mun ajatukset monessa asiassa on jo kerennyt muuttumaan kuluneena aikana. Ennen tänne lähtöä olin niin kauan kun vaan muistan siinä uskossa, et mun ei kuulu asua Suomessa. Olin aivan varma, et tuun tulevaisuudessa asumaan jossain tosi lämpimässä maassa, jossa aurinko porottaa vuoden päivät ja varvastossut ja rantamekot olis ainoot vaatteet joita mun tarvis käyttää. En voi olla enempää kiitollinen itelleni et lähdin tänne, koska nyt vasta oon tajunnut, et Suomessa mä tunnen itseni oikeesti olevani kotona. Täällä mulla ei oo sellanen tunne, ja uskon et sen aika nopeaa huomaa missä tuntee olonsa parhaaks. En kuitenkaan meinaa ettenkö viihtyisi täällä, mut tunnelma täällä asumisessa on aivan erilainen. Tuntuu vaan et oon täällä lomalla. Sitä ei tosiaankaan huomaa, mitkä asiat on hyvin kotona ennenkö lähtee kunnolla pois. Niinkun se sanontakin menee, miten kauas pitää lähteä, että näkee lähelle. Jos en olisi kesällä kerännyt sitä rohkeutta ja päättänyt et lähden, olis mua varmaan aina jäänyt vaivaamaan ulkomailla asuminen ja mun olo olis ollut levoton, jos tämä kokemus olis jäänyt saamatta. Kotiinpaluusta ei kuitenkaan oo vielä kovin tarkkaa tietoa, haluan lähteä täältä hyvillä mielin ja jättää Australian ainakin toistaiseksi taakse niin, et oon nähnyt suurinpiirtein kaiken, mikä mua täällä kiinnostaa. Rakastan matkustamista ja sitä haluankin tehdä tulevaisuudessa niin paljon kun mahdollista, mut tiedän kyllä, et Suomessa haluan näillä näkymin asua.

Oon silti ilonen siitä, et saan viettää täällä tän talven, on se kuitenkin välillä kivaa olla pois kylmästä loskasäästä ja nähdä ja kokea paljon uutta monien opiskeluvuosien jälkeen! Oon oppinut täällä itestäni tosi paljon ja nää kuukaudet kasvattaa mua ihmisenä niin monta kertaa enemmän, mitä tällä hetkellä koulun penkit tai mikään työ opettais. Haha tiedän nyt ainakin, et saan huolehdittua itsestäni. :-D Australia on maana tosi mahtava ja oon tyytyväinen, et päätin lähteä juuri tänne. Säästä ei tosiaan voi sanoa valituksen sanaa, luonto on ihan superkaunista ja ihmiset ystävällisiä. Tuntuu varmaan oudolta tulla takasin Suomeen, kun ihmiset sielä on niin paljon hiljasempia aussilaisiin verrattuina.. :-D

Ikävä oli alussa sellasta et saatoin kävellä itku kurkussa ja miettiä et haluan sittenkin heti takas kotiin. Nyt se on paljon tasasempaa, mut ikävoin kyllä kokoajan perhettä, kavereita, suomalaista (äitin tekemää) ruokaa (joka on oikeesti maailman parasta), meidän koiria, autolla ajamista, sitä et voi oikeesti mennä ja tulla niinku haluaa ja itse Suomea! Ette tiedä miten paljon odotan sitä päivää, kun tuun takas kotiin. Mut siihen asti nautin kyllä täällä olemisesta, eihän tällasia matkoja tuu varmaan enää tehtyä, joten nyt otan vielä tästä ajasta kaiken irti!

P.S. Onko teillä jotain toivepostauksia mitä haluaisitte että toteutan täältä? Kysymyksiäkin saa mielellään laittaa, vastaan niihin vaikka omassa postauksessa. :-)

11 kommenttia:

  1. Kun sinä mainitsit haluavasi asua lämpimässä ja sitten kun lähdit Australiaan, et kokenut olevasi siellä missä pitääkin olla. Tuon takia pitää mennä jonnekin ja kokea kokemuksia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niimpä, oon ihan samaa mieltä! pitää vaan uskaltaa lähteä pois omalta mukavuusalueeltaan :-)

      Poista
  2. Anonyymi23.10.16

    Ihana kuulla rehellistä tekstiä, just sitä et ei kaikki mee koko ajan ihan täydellisesti! Olis kiva kuulla esim jotain kulttuurieroja sun muita eroavaisuuksia mitä australian ja suomen välillä oot huomannu :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuli sellanen olo, et halun kirjottaa tänne ihan suoraan miltä musta tuntuu, ehkä teidänkin kivempi lukea kun saatte välillä kuulla vähän "pintaakin syvemmälle" :-) voin ehdottomasti kirjottaa kulttuurieroista!

      Poista
  3. Tsemppiä paljon! Pidä vaan positiivinen mieli yllä ja usko hyvään niin kyllä kaikki kääntyy aina parhain päin! :) Itse asunut vuoden yksin Yhdysvalloissa ja nyt opiskelen Ruotsissa - joten tiedän täysin miltä sinusta tuntuu. Menee aikaa ennen kuin kotiutuu, ja kun löytää ns "oman paikkansa" uudesta maasta ja paikkakunnasta. Ei pysty täysin itseään ilmaisemaan samanlailla kuin kotona Suomessa - ja muutenkin asiat tahtovat tuntua vaikeammalta ulkomailla. Mutta kun "oman paikan" löytää niin se vasta on hei jotakin! On uskomatonta, miten se rikastuttaa niin omaa elämä kuin ajatusmaailmaa. Löytää itsestä uusia piirteitä ja oppii näkemään asioita eri perspektiiveistä - lisää ymmärrystä. Huono puoli on tietysti se, että on jotain ikävä. Ikävä kotia Suomessa, ihmisiä Yhdysvalloissa tai ystäviä Ruotsissa. Mutta ei auta muuta kuin ajatella positiivisesti! Miten ihanaa, että on niin rakkaita ihmisiä elämässä, jotka lisäksi ovat paljon lähempänä kuin uskookaan - vain puhelinsoiton päässä!

    Nauti siis kaikista pienistäkin iloista siellä!

    <3 Saara
    http://saaralindb.blogspot.se

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana kommentti. Kiitos <3 Voin samaistua ihan täysin sun fiiliksiin, niin mahtavaa miten paljon ajatusmaailma voikaan muuttua tällasten reissujen aikana! Niinkuin jo sanoitkin, on se helppoa ja ihanaa kun saa läheisiin yhteyden niin nopeasti. Täytyy kyllä yrittää nauttia ihan kokoajan, en ymmärrä miten taas on jo viikonloppu ja kohta yks viikko mennyt.

      Ihana blogi sulla! :-)

      Poista
  4. Anonyymi23.10.16

    Päivä kuvina ois kiva :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. koitan toteuttaa! :-) oon miettinytkin sitä jo vähän aikaa, ehkä vähän tylsää tehdä arkipäivästä kun hoidan lapsi a koko päivän, mutta jos ei siitä niin viikonlopusta voin varmasti!

      Poista
  5. Anonyymi23.10.16

    Päivä kuvina ois kiva :)

    VastaaPoista
  6. Olin itse kanssa Australiassa au pairina ja samaistun kyllä sun fiiliksiin! Maa on ihan älyttömän upea, mutta samalla oppi arvostamaan Suomen hyviä puolia - ruisleipää, laajaa maitotuotevalikoimaa (ah viili ja maitorahka, en edes tiennyt miten niitä voikaan kaivata niin), juustohöylää, karjalanpiirakoita, havumetsää, tyyniä pikku järviä ja kaikkia muita kliseisiä pikkujuttuja, joiden suomalaisuutta ei oikein edes tajua ennen kuin täältä lähtee pois.

    Mutta nauti nyt aussijutuista, mene ja reissaa! Koti-Suomi kyllä odottaa täällä :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä! En itsekään oikeen oo tajunnut sitä kun vasta nyt, Suomi on kyllä tosi hyvä maa asua. :-) Siis mulla on ikävä ihan noita kaikkia samoja juttuja! Kiitos, täytyy ottaa tästä ajasta nyt kaikki irti! :-)

      Poista